Weekend / 16 en 17 juli - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu Weekend / 16 en 17 juli - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu

Weekend / 16 en 17 juli

Door: Anette + Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

17 Juli 2011 | Oeganda, Kampala

De scholen zijn gesloten, we hebben vrij!
Tijd om te relaxen en orde op zaken te stellen. Het wassen van onze stoffige kleren en de smoezelige lakens. Gelukkig is er voldoende water en stroom beschikbaar om de achterstallige was weg te werken. De zon werkt ook mee, hij staat hoog aan de hemel en is erg krachtig, dan liggen de lakens zo weer terug op de matrasjes. Fijn dat er ook wat extra mankracht aanwezig is om te spoelen en te wringen.
Verder is er tijd om de films en fotos te ordenen en te bekijken. Jullie hadden nog wat kiekjes over ons onderkomen tegoed, die gaan met dit verslag mee. Veel plezier ermee!
Wordt vervolgd................

• 17 Juli 2011 - 09:35

Maryan:

Wauw, groen douchen en een ligbad! Maar die drie ananassen hebben jullie nog niet opgegeten!
    Als mijn kleinzoon Felipe van net twee jaar een bijna blote reclameposter in een bushokje ziet hangen, zegt hij: 'moet aankleje!'.

• 17 Juli 2011 - 12:34

Trudy En Pa:

Erg primitief hoor dat baden en wassen,wat hebben wij het toch goed.

• 17 Juli 2011 - 14:09

Yolande:

Leuk al die foto's! Zo krijg je echt een idee hoe jullie daar vertoeven. Misschien een idee ook voor thuis: een afwasteil als ligbad?
    Wat opvalt is de blijdschap van alle inwoners, ondanks het feit dat ze weinig tot niets hebben (in vergelijking dan met ons rijke Westen). Kunnen wij nog een hoop van leren.

• 17 Juli 2011 - 20:11

Greet Hoos:

Ik moest hard lachen bij het zitten in het badje. Volgens mij hadden jullie ook de grootste lol.
    Gelukkig schijnt daar de zon om de was te drogen want die is hier in t Haagje en heel Nederland heel ver te zoeken. De was kan alleen binnen gedroogd worden.
    Heel veel regen met af en toe een zonnetje.
    Tot hoors en mijn groeten.

• 17 Juli 2011 - 20:49

Fam Kester:

Wat een boeiend verslag en prachtige foto's; geeft echt een mooi beeld.
    Groetjesssss

• 18 Juli 2011 - 11:08

Lies:

Suzan en Anette,

Wat leuk dat we jullie zelfs in jullie luxe baderij mogen meemaken.
    Wat een pret. 't doet mij denken aan mijn kleutertijd in Su. Toen was het met regentijd ook dollen in de slootjes en daarna in een teil met lekker schoon water die oma met speciaal rozenzeep had klaargezet. Wat roken we na het bad lekker.
    Ja de zon maakt de kleren gauw droog en een frisse geur krijg je dan
    op het schone kleed. In het binnenland van Su. Kan je dit nog beleven.

Gr.tjes ook aan Thomas,
    Lies