Equator - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu Equator - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu

Equator

Door: Anette + Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

24 Juli 2011 | Oeganda, Kampala

De equator (evenaar), de denkbeeldige lijn die het noordelijk en zuidelijk halfrond van de aarde scheid, loopt dwars door Uganda. Kampala ligt op het noordelijk deel op een afstand van72 km. We besluiten om deze lijn, dit monument te bezoeken, we nu zijn toch in de buurt. Een unieke kans om ook eens het zuidelijk deel te bezoeken. Leuke foto's he..................?!!
Onderweg maken we ook een stop bij het dorpje MPigi, een heel rustig landelijk plaatsje waar de tijd stil lijkt te staan. Hier wonen Thomas zijn moeder, zus en haar zoontje van 15 maanden. We worden hartelijk verwelkomt, ze zijn heel blij met onze meegomen presents zoals zeep, rijst, suiker, zout, meel en pasta. We worden getrakteerd op een maaltijd van rijst, bonen, kool en matoke. Daarna worden we meegenomen in de tuin, een knots van een landgoed met bonen en aardappels, mango- , avocadobomen. Even schudden aan de bomen en ons nagerecht, heerlijk rijpe vruchten kunnen we zo opvangen en opeten, dat is smullen.........................................
Bij het afscheid krijgen we een levende kip mee van de familie, wat een gul gebaar. Die gaat dt zondag de pan in, dat wordt smullen!!!!!!!!!!

• 24 Juli 2011 - 08:35

Corrie Berkema:

Anette moeten jullie die kip zelf slachten?
    Een goede reis terug en bedankt voor jullie geweldige verslag!

• 24 Juli 2011 - 09:12

Maryan:

Gaan jullie die kip zelf slachten? Ik herinner me dat mijn vader dat vroeger eens deed; de kip rende gewoon weg zonder kop! Wat zijn jullie toch dapper!
    Hebben jullie bij de evenaar de poroef met de waterfles gedaan? Als je een volle fles water ondersteboven houdt op het noordelijk halfrond, klokt hij rechtsdraaiend de fles uit, op het zuidelijk halfrond linksdraaiend. Echt waar, heeft te maken met de draaiing van de aarde.
    Eet smakelijk vandaag! hartelijke groet

• 24 Juli 2011 - 10:51

De Achterblijver:

wat een geluk deze zondagmorgen met elektriciteit voorhanden.
    jullie hebben een heel overzichtelijke schoenwinkel bezocht zo te zien.
    vergeet niet naar de kerk te gaan om je dankbaarheid voor alle luxe te tonen.ik ben benieuwd naar de gezichtjes en reacties van de leerlingetjes bij het passen van de schoenen.nog veel succes de komende dagen.

• 24 Juli 2011 - 13:46

Yolande:

Zelf de kip slachten?? Ik doe het jullie niet na.
    Wat een verkeerschaos daar zeg, en dan zitten ze hier nog te zeuren of fileleed?? Ook de winkels zien er 'overzichtelijk' uit.
    Wat gaat de tijd snel. Jullie zijn al weer bijna terug. Geniet van de resterende tijd; de vele indrukken kan je op de terugreis rustig verwerken.

• 24 Juli 2011 - 17:47

Greet Hoos:

Die winkeliers zullen wel blij zijn dat jullie zoveel sokken en schoenen tegelijkertijd kopen.
    Wat een gezellige foto's weer en goed dat jullie soms ook eens aan jullie zelf denken en leuk voor Tomas dat hij z'n familie weer ziet.
    Ik volg jullie verhalen op de voet.
    De scholen zullen zeker enthousiast zijn met de aanblik van die nieuwe sokken en schoenen.
    Succes met jullie laatste dagen daar.

• 29 Juli 2011 - 12:07

Hetty Van Der Want:

Wat een indrukwekkend reisverslag en dito foto's. Ik heb het achter elkaar uitgelezen. Wat een bijzondere reis ook voor jou Anette. Dit is nog eens wat anders dan een lekke band in de polder!! De zoete vruchten van je onafhankelijk bestaan zullen nu goed smaken. En dat na die wandeling in Portugal: Wat heb jij toch met voeten?...met je voeten op de aarde...