Dit is Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu Dit is Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu

Dit is Kampala

Door: Anette + Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

24 Juli 2011 | Oeganda, Kampala

Kampala is de hoofdstad van Uganda en ligt op 7 km afstand van Kyengera, met de taxibus is dat 3 kwartier rijden. In deze stad is het verkeer een grote chaos, er zijn geen regels, geen stoplichten, geen zebra's of oversteekplaatsen, alles zoekt zijn eigen weg. Als voetganger moet je echt je ellebogen gebruiken anders wordt je weggedrukt. Ook moet je goed opletten en kijken waar je je voeten zet, anders struikel je over een iemand die ligt te slapen of stap je in een put zonder deksel. Het totale straatbeeld is kleurrijk door alle marktwaar die te koop is, iedereen probeert zijn spullen te verhandelen. Het is fijn en veilig dat Thomas ons begeleid, hij weet de weg en kent alle adresjes, hij is onze gids en bodygard. Zonder hem kunnen wij, als blanke meisjes niets beginnen.
De afgelopen week zijn we meerdere keren op en neer gegaan naar Kampala, niet alleen voor onze boodschappen maar ook voor schoenen en sokken voor de schoolkinderen, in totaal 130 stuks voor de Infant and primary School in Luwero. Op de markt hebben we goed adresje gevonden voor de sokken en de schoenen. Al met al een hele klus om de juiste maten bij elkaar te scharrelen! Zie de foto's.
We verheugen ons al op a.s. maandag wanneer we weer naar deze school gaan om de schoenen te passen, wat zullen de kinderen happy zijn met hun nieuwe schoenen.........................
Wordt vervolgd.

• 24 Juli 2011 - 09:23

Maryan:

130 paar schoenen, dat is bijna voor een duizendpoot! Wat zullen de kinderen blij zijn! Gisteren sprak ik iemand die op een "eliteschool" les gaf in Haarlem. Die kinderen hebben alles en zijn nóóit ergens meer blij mee. Wie is er nou eigenlijk het rijkste?
    Mijn compimenten voor de mooie verslagen en foto's. Het is net een spannend boek.

• 24 Juli 2011 - 10:27

Ineke Wertheim:

Ha Suzan,
    Hierbij wil ik je laten weten dat ik geniet van jullie reisverslag. Het is zo herkenbaar..... en dan die prachtige foto's!!!
    Ik ben de moeder van Marjolein, die een jaar op Jjaja Banga bij Sander en Sarah van Zanten heeft gewerkt. Wij hebben ook, bij onze bezoeken aan Uganda (2x) Thomas ontmoet; hij was ook onze gids in Kampala en ging met ons mee naar optreden van de dansgroep. Hij was onze tolk bij de opening van het nieuwe schoolgebouw, kortom, we vinden hem geweldig!! Dus hierbij de vraag: wil je vooral hem de hartelijke groeten doen van ons, van Marjolein en haar moeder Ineke? We hopen dat het goed met hem gaat en dat we hem ooit nog mogen ontmoeten in Uganda!! Jullie nog veel succes met jullie mooie werk!
    hartelijke groet,
    Ineke Wertheim
    Maarssen

• 24 Juli 2011 - 19:44

Maud:

Wat maken jullie veel mee. Wat een indrukken; er wordt gemopperd over de drukte en wanorde bij kruising Spui / Grote Marktstraat maar daar is het heeeel rustig. Wat is druk?

En wat een schoenen; dat is een hele klus. Kan me goed voorstellen dat de kinderen heel erg blij zijn. Jullie doen heel mooi werk.
    Hier regent en waait het. Natte schoenen.... Geniet daar nog vooral maar even nu het nog kan.

Hartelijke groetjes Maud