Dit is Afrika - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu Dit is Afrika - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu

Dit is Afrika

Door: Anette + Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

26 Juli 2011 | Oeganda, Kampala

Als twee blanke meisjes zijn we hier een echte bezienswaardigheid voor de lokale bevoking. Zowel op straat en op de markt worden we vaak begroet en toegeroepen: “Hi “mzungu, how are You?” (He blanke....). Kleine kinderen raken je vaak even aan, een aai langs je been ofzo. Ook de taxichauffeurs proberen te profiteren van onze aanwezigheid en bieden hun diensten aan met hun boda boda (bromfiets).

Andersom biedt dit land voor ons ook telkens weer verrassende bezienswaardigheden die we met onderstaande foto's met jullie willen delen:
-de ananasplantage en de ananasmarkt
-de mangoboom en de bananenboom en -markt.
-Begraafplaats in tuin. Heel bijzonder dat hier de dierbaren overledenen op eigen land begraven mogen worden. Op de foto is het graf van Thomas zijn opa te zien.
-Vrachtwagen met houtskool.

Kijk verder zelf maar, de foto's met onderschrift spreken voor zich.................

• 26 Juli 2011 - 17:19

Maryan:

Met al die foto's en de trouwe verslagen hebben jullie een mooi boek over de reis en over Afrika gemaakt. Wat een totaal ander leven dan hier. Hoewel we weten over de honger en armoede in Afrika ziet dit er toch heel relaxed en zonnig en blij uit! Uganda doet het blijkbaar toch wel goed voor zijn bevolking.

• 27 Juli 2011 - 21:42

Ineke S.:

Wat hebben we weer mooie foto's mogen aanschouwen van de omgeving en de blijde kinder gezichtjes.
    Zit de reis er bijna op? Als dat zo is dan wens ik jullie een hele goede terugreis met hopelijk een heel voldaan en goed gevoel om het werk dat in Oeganda is verricht.

• 28 Juli 2011 - 07:20

Suus J Nichy Yvonne :

Haalo
    Suus en Annie,
    Ik heb al een aantal keren genoten van jullie verslag en (soms sexy) foto's.Zo te zien hebben jullie het erg naar je zin. Suus ik zie je na je vakantie, okee.

Groetjes en nog veel plezier Groetjes Yvonne