Bezoek aan Luwero dag 3 (15 juli) - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu Bezoek aan Luwero dag 3 (15 juli) - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Luwero dag 3 (15 juli)

Door: Anette + Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

16 Juli 2011 | Oeganda, Kampala

Bezoek aan Luwero dag 3 (15 juli)
Vandaag bezoeken we de vierde school, God's Gift Primary School in Luwero. Als we met de auto het terrein oprijden staat de hele schoolbevolking al geduldig te wachten.
Net als bij de eerste school worden we hier klappend onthaald door een erehaag van kinderen, welkom geheten in de naam van onze Heer Jezus Christus door de derecteur, de ouders en een ambtenaar van de gemeente. Ook hier zitten we op de eerste rang voor een heel feestprogramma van zang en dans.
Tijdens de openings toespraak worden we bedankt voor het werk van de afgelopen jaren. Speciale dank voor de behandeling van djigger besmetting, het leveren kleine watertank (voor handen wassen) en een groot waterreservoir dat de school voorziet van water.
Het hoogtepunt was de opening het waterreservoir. Suzan krijgt de sleutel overhandigt om deze te openen. Er gaat een gejuich op als Suzan de kraan opent en de eerste spetters rondvliegen. Naast het reservoir is een mooie gedenksteen met de naam van de familie Koningverander geplaatst. Water is hier schaars en niet elke dag vanzelfsprekend beschikbaar, het is heel indrukwekkend.om te zien hoe de mensen hier omgaan met dit kostbare nat.
Vervolgens krijgt Suzan een oorkonde uitgereikt van de directeur en een geweven mat van een ouder.
Daarna volgt de lunch, een warme maaltijd (local food). We eten veel te beschaafd , er wordt van ons verwacht om ook met de vingers te eten en na afloop deze lekker af te likken (count your finges).

Al emt al een indrukwekkende en vermoeiende dag. Heel fantastisch om te beleven..
Wordt vervolgd..........

• 16 Juli 2011 - 18:07

Greet:

Hoi Anette en Suzan,
    Wat een onthaal overal.
    Zo te lezen begint het djiggerproject zijn vruchten af te werpen?
    Ik wens jullie succes toe met het helpen van de getroffen kinderen/mensen.
    Heel leuk om al die foto's bij jullie verslag te zien.

• 16 Juli 2011 - 21:37

Janneke:

jullie stralend echt, ik geniet er ook van al is het van ver.
    Nog hele fijne dagen toegewenst.

• 16 Juli 2011 - 22:58

Ruud:

Kongverander? Is dat de chinese tak? En uit DeHaag, in Haags dialect. :o)

Hangt er ook al een ADO Den Haag-vlag?

Maar, wel een hele eer om zo onthaalt te worden. Ik kan me voorstellen dat je trots bent op het vele goede werk dat jullie daar al gedaan hebben.

Ga zo door!

• 17 Juli 2011 - 07:26

Wilma:

Prachtig allemaal,
    wat een fantastische reis en wat een goed werk doen jullie en heb je gedaan.
    Kijk iedere dag uit naar een nieuw verslag en foto's. Fijn dat we hier met jullie mee kunnen genieten.
    Heel veel groeten en ga zo door.
    xxx Wilma

• 17 Juli 2011 - 09:01

Ruud:

Prachtige foto van de markt overigens. Jammie.

• 17 Juli 2011 - 09:05

Susan:

Hoi Suze, wat ben ik trots op jullie !
    Het zien van dit alles wekt het verlangen in mij om de volgende keer ook mee te gaan naar Uganda.
    Houd mij op de hoogte.
    Als de fotos als levend bewijs er niet bij waren, zou ik er geen voorstelling van kunnen maken.
    Schitterend. Alleen wil ik jou vragen die WITTE benen van je wat meer zonlicht te gunnen.
    Genieten jullie ervan en ik geniet met jullie mee.
    Veel plezier en kracht verder.
    Liefs en kusjes,
    Susan