Bezoek aan Luwero – Nsenge, 13 juli - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu Bezoek aan Luwero – Nsenge, 13 juli - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Luwero – Nsenge, 13 juli

Door: Anette + Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

14 Juli 2011 | Oeganda, Kampala

Vandaag is de verjaardag van Suzan. Ze wil er liever niet te veel aandacht aan besteden maar in de loop van de dag lijkt het toch nog een feestje te worden.
Volgens de planning gaan we naar district Luwero, naar de Infant and Primary School in het dorpje Nsenge.
We gaan opweg met een geleende auto en moeten ons dus weer door de verkeerschaos manouvreren. De afstand is slechts 60 km, maar we zijn ruim twee uur onderweg. Op de route pikken we nog 2 project medewerkers op, Sarah en George. Zij zijn de contactpersonen en bezoeken de school wekelijks om de met djiggers besmette voeten te behandelen .

Aangekomen bij de school worden we hartelijk begroet door zingende kinderen en onthaald door ouders,de leerkrachten, de directeur en de burgemeester van het dorp. Het voelt alsof we worden behandeld als een stel blanke hoogwaardigheidsbekleders.
Er wordt gespeeched, door het schoolkoor gezongen, gedanst en nog meer gezongen. Kortom het is een compleet feestprogramma.en Suzan voelt zich steeds meer jarig.
Halverwege het programma worden er bordjes met eten rondgedeeld, alle kinderen en ouders zitten op de grond te smullen, eten met de handen en likken smakelijk hun vingers af. Wij als bezoekers zitten aan tafel en eten met bestek.
Om 4 uur loopt het feest ten einde, we nemen afscheid van de school, voordat de zon ondergaat en het duister invalt willen we weer thuis zijn. Onderweg kopen we bij een marktkraam ananas, 3 stuks voor 1 euro. Thuisgekomen wordt het al snel donker, en blijkt er geen stroom te zijn, we kunnen dus niet *elektrisch* koken.....................................................Het Het avondmaal bestaat uit verjaagscake en ananas. Heerlijk!!!!!We gaan vroeg slapen, want t is pikdonker......

• 14 Juli 2011 - 15:56

Loek:

Leuk en verrassend, zo'n feestelijk onthaal op school...!
    Alsnog van harte gefeliciteerd, Suzan.
    Jullie onderkomen ziet er redelijk comfortabel uit.
    Veel plezier...
    Keep up the good work...!
    Groetjes...

• 14 Juli 2011 - 16:28

Janneke:

whow, wat een leuke verjaardag,
    hartelijke groeten

• 14 Juli 2011 - 16:52

Ruud:

Hartelijk gefeliciteerd Suzan. Je hebt een leuke verjaardag gehad zo te lezen. Maar eh.....dat zingen is natuurlijk niet zo bijzonder. Als je bij 'ons' was geweest hadden wij ook met blijde gezichten het "lang zal ze leven" ingezet. Compleet met pianospel.

60km in 2 uur zijn Nederlandse avondspitstoestanden. Ze gaan ons al aardig na doen. Alleen het weer.......dat is denk ik onovertroffen. Want hier is het me toch slecht!

Zet hem op.

• 14 Juli 2011 - 17:30

Gerard Mooijman:

Hip hip hoera, Suzan van harte gefeliciteerd en nog velen jaren.

• 14 Juli 2011 - 17:41

Wil Mooijman:

Hallo Suze,

Langs deze weg alsnog van harte gefeliciteerd en heb je toch een hele leuke verjaardag gehad. Wij leven met je me met de komende Emails. Hugs Tante Wil, Seattle Wa.

• 14 Juli 2011 - 17:58

Marijke Van B.:

Lieve Susan en Annet,
    Lang zal ze leven in de gloria! hieperdepiep hoera1
    Wat een apart warm verjaardagsfeest.
    Leuk hoor.
    Veel plezier met elkaar. Succes met jullie goede doel. Ik hoop dat Suzan vooruitgang ziet aan de voetjes van de kids. Succes meisjes.
    X Marijk

• 15 Juli 2011 - 08:35

Erna:

Wat een ontberingen, maar jullie doen goed werk. Het was gisteren hier bar en boos. Het heeft letterlijk de hele dag geregend en gewaaid. Erger dan een herfstdag. In andere streken in de wereld is het hardstikke droog. Mensen komen om van honger en dorst. Kadavers van beesten liggen hier en daar verspreid. Niet eerlijk verdeeld op deze wereld. Succes met jullie werk.
    Groetjes,

• 16 Juli 2011 - 13:28

Maryan:

Leuke verjaardag, hoor! En jullie gaan daar echt met de kippen op stok. Wat leven wij hier dan toch in waanzinnige luxe! Alleen al dat je 's avonds gewoon licht hebt. Een knijpkatje zou wel handig geweest zijn.

Hebben jullie drie ananassen gegeten?

Succes met het djiggen!