vrijdag 16 oktober 2009 Ssesse Islands - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu vrijdag 16 oktober 2009 Ssesse Islands - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu

vrijdag 16 oktober 2009 Ssesse Islands

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

16 Oktober 2009 | Oeganda, Kampala

Beste mensen

Ben nu op een van de eilanden in het Victoriameer .Geniet van de natuur en de rust.Het heeft vandaag, vrijdag veel en hard geregend, we konden nergens heen maar later hebben we op de boda boda toch nog een rondritje gemaakt op het eiland. We zijn langs een landbouwer gegaan die ananassen kweekte.Daarna zijn we gaan eten,er was alleen local food te eten en dat bestaat uit matoke (bananepuree)en wat rijst en vis(tilapia). Toen we klaar waren zijn we naar het internetcafe gegaan dat is veel sneller dan in Kampala en Kyengera dus heb ik daar even goed gebruik van gemaakt. Ik heb wat foto's erop kunnen zetten zodat jullie een beeld er bij kunnen hebben.Om hier naartoe te komen moet je wel 3 en een half uur varen.
Afgelopen maandag ben ik in Luwero geweest en heb daar heel veel werk verricht bij de kinderen.
Maar ook bij een vrouw die vol zat met djigger; op handen ellebogen knieen en voeten .We hebben het een en ander voor haar gekocht zoals een matras en andere kleren .Ook hebben we haar huisje schoon gemaakt en met bananenbladeren uitgerookt.Natuurlijk heb ik ook haar wonden verzorgd.
De kinderen in dit deel van uganda hebben veel last van djigger.
Op een bodaboda (Bromfiets)hebben we verschillende scholen bezocht.Papa Grace en Sarah de "djiggerzuster"met de kist op bodaboda 1 en Thomas en ik op een bodaboda nummer 2. Dinsdag hebben we ook nog een andere school bezocht; ze waren erg blij met de aangeboden hulp.In de middag zijn we weer richting Kyengera gegaan.
Woensdag zijn we weer vroeg op pad gegaan naar Jinja, een ander gebied waar ook veel kinderen last hebben van djigger.
Ook daar drie scholen bezocht en ze wilden graag van onze hulp gebruik maken,om de ouders erop te wijzen hoe belangrijk hygiene is voor de gezondheid van de kinderen.
Ook dachten ze dat ik de djigger niet helemaal weg zou kunnen krijgen.Maar Thomas vertelde dat dat geen probleem zou zijn. Met het materiaal wat we ze geven en de les die ze krijgen hoe te handelen gaat dat zeker lukken.De ouders moeten ook meewerken anders blijft het probleem zich herhalen.
Voor nu even stop,de rest komt de volgende keer.

groetjes vanuit Ssese islands.
Morgenochtend om 8 uur vertrekt de boot.

Suzan en Thomas

• 16 Oktober 2009 - 18:49

Greet Hoos:

Oh suzan, wat een verschrikking als je dat hebt en niet weet wat er aan gedaan kan worden.
    Ik wens je nog een goede reis toe waarin je veel mensen kunt helpen.
    Groetjes van Greet.

• 16 Oktober 2009 - 21:55

Marijke Van B.:

Hoi Suzan,
    De foto's geven goed aan hoe belangrijk je Djigger projekt is en hoe nodig je bent daar.
    Nog veel succes en een goede terugreis gewenst.
    Groeten aan Thomas,

Gauw tot ziens,
    Paul en Marijke

• 17 Oktober 2009 - 11:33

Ineke:

Hallo Suzan.

Wat leuk om weer een verslag te lezen over wat je daar allemaal doet en meemaakt.
    Mooi dat we dat zo kunnen volgen en wat hebben wij het hier toch goed he.
    Ben erg onder de indruk wat je daar voor en met de mensen doet.
    Ik vind het geweldig.
    Groetjes en tot hoors.
    Ineke.

• 17 Oktober 2009 - 15:12

Ineke:

Hallo Suzan en Thomas.
    Nou aan de foto's te zien is jullie hulp daar zeer welkom en hard nodig.Je moet wel stevig in je schoenen staan om daar hulp te bieden, petje af hoor ,en als het nu maar wat verbeterd dan weet je tenminste waarvoor je dit allemaal doet.
    Suzan ik wens jou nog een aantal goede dagen samen met Thomas en volgende week een voorspoedige terugreis.

lieve groet
    Ineke Schmitz

• 17 Oktober 2009 - 19:57

Gerard En Wil:

toch gelukt om je verslag te ontvangen.De aanhouder wint.Mooi dat je die mensen daar zo goed als het kan kunt helpen.Je zal ook wel erg blij zijn met de hulp van Thomas voor zover hij dat kan.Goed zeg dat jullie een paar brommers hebben kunnen regelen.We zien je volgende bericht en de foto's met belangstelling tegemoet.
    Heel veel lief,Gerard en Wil.

• 17 Oktober 2009 - 20:18

Nicole Davies:

Hey Suzan,

Prachtig werk wat jullie leveren!!! Ben benieuwd naar de verdere verhalen. Nog een paar goede dagen toegewenst daar en een goede reis terug.

Groetjes

• 18 Oktober 2009 - 08:42

Rob Veltman:

ik heb grote waardering voor wat jullie voor deze mensen doen.
    Petje af!

• 18 Oktober 2009 - 09:04

Marijke Van Doorn:

Hoi Susan,
    Geweldig om te lezen hoe je de mensen daar kunt helpen. Heb je het nu ook anderen kunnen leren, zodat ze dit werk zelf kunnen voortzetten? Het lijkt mij namelijk onbegonnen werk om er elke keer naar toe te gaan.
    Ik wens je een goede reis terug en zie je hopelijk weer snel.

groetjes
    Marijke

• 18 Oktober 2009 - 12:15

Tineke En Herman W.:

Hallo Suzan,
    We hebben veel bewondering voor jouw inspanningen. Petje af en een diepe buiging voor jou. Je doet fantastisch werk!
    Hartelijke groeten,
    Tineke en Herman

• 18 Oktober 2009 - 14:42

Leonardo Valiante:

hoi Suzan,

veel succes met je projekt en goede terugreis!

groeten,
    LEonardo

• 19 Oktober 2009 - 14:30

Greethoos:

wat zijn boda's?
    Enne denk je wel aan jezelf en je gezondheid?
    Toch prettig om tw weten wat jullie allemaal doen.
    Groeten van Greet.