Eerste dagen in Uganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Uganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Uganda

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzan

04 Oktober 2009 | Oeganda, Kampala

Beste Mensen

hier dan een bericht uit Uganda.
heb een goede maar vermoeiende reis gehad. De ontvangst was erg leuk Thomas (pleegzoon) was erg blij me te zien en ook zijn familie.
Het uitchecken op Entebbe airport ging redelijk vlot.
In Kyengera aangekomen was er geen stroom en moesten we eerst de kaarsen aansteken voor we wat konden zien. Het belangrijkste uit de koffer gehaald en zijn toen maar gaan slapen.De volgende ochtend was er nog geen stoom maar dat was niet zo erg. In de loop van de dag werd de stroomtoevoer hersteld.
De eerste 2 dagen heb ik de nodige boodschapen gedaan in Kampala voor mijn project en ook voor het huishouden.
Vrijdag 2 okt heeft Thomas zijn werkplaats laten zien.De reis er naar toe duurde 1 uur met de bodaboda (bromfiets taxi) dan weer met de taxibus en dan weer met een bodaboa.
Er zijn daar verschillende projecten die de regering heeft opgezet
zoals; het maken van krijt,kleding en borduurwerk , sieraden en tassen. Ook leert een groep om aluminium pannen te maken,een andere groep maakt van koeiehoorns de mooiste armbanden .
Zaterdag 3 okt heb ik afspraken kunnen maken met verschillende mensen voor mijn project.
We hebben ook een bezoek gebracht aan Thomas' moeder, 50 km verder in een ander dorp.Ze was blij verrast omdat ze niet telefonisch bereikbaar was.Terug gekomen hadden we weer geen stroom maar later op de middag was het er weer.
We hebben gekookt en Thomas zijn vriendin kwam ook even langs om kennis te maken.
Daarna ben ik met Thomas meegegaan naar zijn koorrepetitie , was erg leuk.
Om half 10 in de avond zijn we nog even langs het internetcafe gegaan maar het lukte niet om verbinding te krijgen, dan maar de volgende dag.
Zondagmorgen vroeg (om 8 uur) bezoek gehad van thomas zuster ,dat kwam omdat we om 10 uur naar de kerk moesten want Thomas moest zingen.
Er was weer geen stroom.
De pastor vroeg of ik me wilde voorstellen maar dat wilde ik niet zelf daar mijn engels niet erg goed is dus deed de pastor het.
Na de dienst zijn we naar huis gelopen om wat te eten.Meteen na de maaltijd terug naar het centrum om te kijken of het internetcafe open was.We hebben vandaag geluk,vandaar dit mailtje.

groeten uit warm Uganda, Suzan en Thomas.

• 04 Oktober 2009 - 14:25

Adrie Van Den Hoek:

Ik wens je van harte een heel goede reis toe!!!!!

• 04 Oktober 2009 - 16:05

Ineke.:

Hallo Suzan.
    Wat gaaf om wat van je te horen vanuit Uganda.
    Heel leuk dat je je pleegzoon Thomas weer ontmoet.Geniet ervan en zorg heel goed voor jezelf en veel plezier daar.Lieve Groetjes.Ineke.

• 04 Oktober 2009 - 17:18

Gerard En Wil:

Hallo Uganda,
    Het reisverslag met veel genoegen gelezen.Heel interessant hoor!Je ziet maar weer dat ook in Uganda stroom heel belangrijk is.Alleen heb ik een idee dat de mensen er daar wat makkelijker en minder geirriteerd tegenover staan dan wij hier in het westen.Doe vooral Thomas de groeten van ons.Hij zal zich ons misschien nog wel herinneren.We zijn benieuwd naar je volgende reisverslag.Lfs,G&W

• 04 Oktober 2009 - 21:17

Marijke Van B.:

Hoi Suzan,

Lastig he,geen stroom! Wat zijn we verwend in Nederland. Je hebt al veel gereist en gedaan.
    Veel succes daar en geniet ervan. Groet aan Thomas.
    Liefs, Marijke van Breukelen

• 05 Oktober 2009 - 09:16

Els Van Maanen:

Hoi Suzan.
    Leuk om hier in het toch wel wat kille Holland met jouw warme belevenissen daar mee te kunnen genieten.
    Fijne tijd daar en succes met de uitvoer van je project Liefs,Els

• 05 Oktober 2009 - 10:05

Ilona De Koning:

Hoi Suze leuk om van je te horen. Het is daar wel heel anders dan hier, hier zijn we maar wat verwend. Veel succes met je project en ook de groetjes aan Thomas

• 05 Oktober 2009 - 10:11

Anette:

Hi Suzan,
    Wat een belevenissen allemaal.
    Heb je nog contact gehad met ICU?
    En hoe werkt het met de formulieren, of ben je daar nog niet aan toegekomen?
    Ik leef en lees met je mee.............
    Lieve groet, Anette

• 05 Oktober 2009 - 10:24

Trudy En Pa:

Hallo Suze en Thomas,
    Bedankt voor je reisverslag goed ontvangen.Groetjes ook voor Thomas

• 05 Oktober 2009 - 13:32

Robby:

Hoi Suzan, Lekker weer aan de slag met stof op je schoenen. Hou je taai en geniet ervan en natuurlijk veel succes met jullie project(en)
    Groetjes, Robby&Claudy

• 05 Oktober 2009 - 15:03

Marlon En Serena:

Hoi Moeders,

Leuk om iets te horen!!! Gelukkig gaat het allemaal goed!!! Bij ons in het huisje gaat het ook goed, het schiet lekker op.

Kus -x-

• 05 Oktober 2009 - 16:40

Tineke Lieffering:

Heb je mail gelezen leuk joh om dat zo te kunnen volgen.Ik wens jullie nog veel plezier en tot horens.
    Groetjes Tineke

• 05 Oktober 2009 - 17:15

Elise Strooker:

Hallo Suzan,

Leuk om te lezen wat je zoal doet.
    Geniet ervan en succes met alles.
    Groetjes van Elise

• 05 Oktober 2009 - 18:58

Greet Hoos:

Wat gezellig dat je ons weer laat meeleven met alles wat je meemaakt.
    Ik hoop voor je dat je project goed verloopt en dat jij het ook goed blijft houden.
    Hartelijke groeten van Greet.

• 05 Oktober 2009 - 19:34

Susan:

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden, omdat ik je niet op gepaste wijze gedag heb gezegd voor vertrek. En ik denk dat An zich ook wel schuldig voelt hierover. Maar ja, dankzij de moderne techniek kunen wij het goed maken. Ja, toch! Ik ben blij te horen dat je goed en moe bent aangekomen.
    Fijn dat je weer bij je zoon en zijn familie mag zijn. Dat hun Liefde en warmte jou ook mogen sterken om al jouw geplande doelen te verwezenlijken en dat je vol vreugde, blijdschap en blakende gezondheid mag terugkeren.
    Groetjes aan een ieder, bosies en brasas en een zeer gezegende tijd aldaar.
    Heel veel succes. Wij zijn trots op jouw!
    Liefs,.
    Je schone zus en naamgenote! Doei
    Groetjes van ons allen !

• 07 Oktober 2009 - 08:24

Hans En Marian:

Hallo Suzan,

Wat geweldig voor je dat je nu weer voor het
    Djiggerproject in Uganda bent.(Lang leve de Vastenactie en alle andere hulp,die het jou
    mogelijk hebben gemaakt
    om dit te kunnen doen).

Wij genieten van je reisverslag en voelen
    hier wel een beetje
    de warmte die er vanuit
    gaat. Nou meid, heel veel
    succes met alles wat je
    daar doet, samen met
    Thomas. (Ongetwijfeld
    daar jouw steun en toeverlaat).
    Lieve groetjes van
    Hans en Marian Beekman.

• 08 Oktober 2009 - 14:16

Nel Zoutenbier:

Ik wil geen mail meer van U ontvangen. Ik MELD MIJ NU DUS AF.

GROETEN NE ZOUTENBIER

• 11 Oktober 2009 - 18:34

Engeline:

Hallo Suzan,
    Wat een geweldige ervaring!
    Ik hoorde van Cecil, dat je nu ergens bent , waar heel veel jiggers zijn en je vooral met hygiëne bezig bent (geen geld voor schoenen!) Wat een uitdaging, succes ermee en de hartelijke groetjes, Engeline.

• 12 Oktober 2009 - 12:24

Annet Van Horssen:

ik heb je verslag weer met veel plezier gelezen en vind het nog steeds zo bijzonder al die energie en hulpvaardigheid van jou voor andere. veel succes x

• 14 Oktober 2009 - 11:27

Hetty Van Het Koor:

Hoi Suzan,

Hoe gaat het? Leuk om je verslag te lezen. Als je daar een tijdje bent realiseer je je vast hoe verwend wij hier zijn met altijd electriciteit enz. Nog heel veel succes met je Djigger werk de komende week. En tot de volgende week!

Hetty