de markt op - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu de markt op - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu

de markt op

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzan

22 December 2007 | Oeganda, Kampala

Zo,daar ben ik weer.Eindelijk is het gelukt om wat foto's bij de betreffende teksten te zetten.Na het vorige schrijven ben ik maar een wandelingetje gaan maken in de hoop dat de internetverbinding iets beter zou worden,maar helaas.De verbinding was verre van ideaal met een transmisiesnelheid van 0,0 voor mijn gevoel.Het is nu zaterdag 22 december en Thomas moest vanmorgen nog even naar Entebbe om een passagier {mzungu} op te halen.Toen Thom terug was zijn we meteen naar de markt gegaan om schoenen te kopen.Gisteren hebben we ook al 9 paar kunnen scoren ,dus nog maar 40 paar te gaan.Op deze onvoorstelbaar drukke markt is het eigenlijk ondoenlijk om in een keer te slagen;de schoenen{en ook alle andere koopwaar}staan niet netjes gerangschikt maar liggen verspreid over de stand,soms moet je nog grabbelen om een compleet paar bij elkaar te krijgen.Daar komt nog bij dat persoonlijke bezittingen heel scherp in de gaten gehouden moeten worden want er lopen niet alleen kopers rond.De paden op deze markt zijn zo smal dat je niet rustig kunt kopen zonder een paar keer je evenwicht te verliezen,de uitgelezen kans voor kwaadwilligen om hun slag te slaan.Het centrum van Kampala is vandaag redelijk rustig ,je merkt dat veel mensen al naar hun geboortestreek vertrokken zijn.Zelfs het altijd drukke internetcafe heeft computers en zitplaatsen vrij. We proberen vandaag voor donker de stad te verlaten ,er gaan geruchten dat er een aanslag voorbereid wordt.Ik moet sowieso nog een engelstalige krant te pakken zien te krijgen om op de hoogte te blijven van alle verwikkelingen.op komst is.ik moet nog een leesbare krant zien te krijgen om op de hoogte te blijven .Enkele minuten geleden hebben we alvast afscheid genomen van de nederlandse vrijwilligster die een aantal maanden verbonden is aan de school in Ngoma.Ze gaat de komende 3 weken met een gisteren aangekomen vriendin het land doorkruisen en onbekende bestemmingen bezoeken.Onze wegen zullen elkaar niet meer kruisen,vandaar.Zoals de plannen er nu voor staan ,zullen we morgen het zwembad met een bezoekje vereren.Kunnen we na 3 weken eindelijk het aangekoekte vuil van ons afschrobben.We laten het cafe nu voor wat het is en gaan weer even naar de markt om een andere stand aan te doen op zoek naar nog meer schoenen.vanmorgen hebben we 6 paar gekocht,even afwachten wat de zoektocht nu zal opleveren .
See you later.

• 22 December 2007 - 14:50

Wil Bronkhorst:

suzan ik vind het nog steeds leuk om het te volgen succes met alles en gezond en schoon weer thuis groet wil

• 23 December 2007 - 14:16

Hans & Marian:

Wat een indrukken, wat een andere wereld, wat een idealen en doorzettingsvermogen hebben jullie om dit alles te doen
    voor Ugandese kinderen! Jullie zijn kanjers in onze ogen!
    Wat sneu voor jullie dat de container pas in januari ingeklaard zal worden. Maar helaas, het is niet anders.
    Alles zal ongetwijfeld op de goede plek terecht komen en dat zal jullie toch ook veel voldoening geven.
    Ook bij Cecil kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Dat moet voor jullie toch een hele geruststelling zijn
    dat Thomas nu een veilige installatie heeft dankzij Cecil. (Kemakeurmerk!!) vast en zeker!
    Wij wensen jullie veel succes bij de "schoenenjacht". Wij hebben er alle vertrouwen in dat dit wel zal lukken.
    Ook willen wij jullie een Zalig Kerstmis toewensen. We horen vast nog wel hoe jullie de Kerstdagen hebben doorgebracht.
    Jullie kerstkaart was keurig op tijd hoor. Bedankt!.
    Wij leven met jullie mee en zullen jullie zeker in de Kerstnacht missen. Maar in gedachten zijn jullie ook bij ons.
    Lieve mensen, wij kijken uit naar het volgende verslag en willen hierbij zeggen: "Wees voorzichtig en kom weer veilig thuis".
    Lieve Kerstgroetjes van Hans en Marian.

• 24 December 2007 - 17:22

Gerard En Wil:

Hallo suzanne,cecil en thomas,
    We weten niet of je ons vorige bericht hebt gelezen,want die hebben we op een andere antwoordpagina geplaatst. We weten nu (hopelijk) dat dit de goede is.
    Van jullie belevenissen en foto's genieten we hier volop.Cecil heeft er ook een klusje op zolder bij zo te zien. Met die schoenen schiet het niet erg op he? Hopelijk komt het nog goed voordat jullie definitief daar weg moeten.Het is hier van de week behoorlijk koud geweest. Heel veel sneeuw en eindelijk kon er weer eens op natuurijs geschaatst worden. Nu is alles weer weg,dus geen witte kerst.
    WE WENSEN JULLIE EEN ZALIG KERSTFEEST EN EEN GOED UITEINDE Er zal niet zoveel vuurwerk zijn als in Paramaribo
    tot schrijfs XXXXXXX
    gerard en wil

• 25 December 2007 - 12:31

Wim En Annet:

hoi suzan en cecil,

Jullie blijven telkens verbazen, wij bewonderen jullie in alles wat jullie doen voor de medemens, alle kleine beetjes helpen. Wij wensen jullie veel vreugde en voldoening daar en bedankt voor de kaart. xxxxuit barneveld