Dinsdag 27 okt 2009 - Reisverslag uit , van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu Dinsdag 27 okt 2009 - Reisverslag uit , van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu

Dinsdag 27 okt 2009

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

27 Oktober 2009 | ,

Hallo lieve mensen

Er is weer een week voorbij sinds ik terug ben. Ik had beloofd nog wat te schrijven en bij deze.Ik heb nog 2 video-stukjes geplaatst; een is van de kinderen in Masaka, het was een warm welkomzoals je zult zien.
We hebben daar nog het een en ander met de ouders besproken.
In Masaka gaat het goed als je dat vergelijkt met de situatie in Luwero en Jinja.
Ik heb intussen ook Thomas gesproken en die vertelde dat er een vrouw in Jinja over haar hele lichaam djigger had, ze is naar het ziekenhuis gebracht.
Daar wisten ze niet wat voor behandeling ze moesten geven en die mevrouw is aan de gevolgen van djigger overleden:erg triest allemaal
In Jinja hebben veel mensen last van djigger men weet niet waarom dat daar zo erg is en op andere plaatsen minder of helemaal niet.Met de lady in Luwero gaat het een beetje beter ze heeft nu haar medicijnen gekregen, afwachten maar.
Het andere filmpje is een dans/muziek groep die culturele dansen opvoert.Samen met Thom en zijn vriendin hebben we de show bezocht.Zij had er wel wat over ehoord en nu kon ze alles lijfelijk meemaken.Dat was geweldig om te zien,we hebben er erg vandit optreden genoten. we zijn met zijn drieen daar naar toe gegaan Thomas zijn vriendin en ik. Mis wel het warme weer maar ben ook weer blij dat ik thuis ben.
hoop gauw weer te gaan om verder voor de scholen in Jinja een start te kunnen maken om daar ook het probleem aan te pakken samen met de school. Heb er veel vertouwen in.

tot zover dit verhaal,groetjes Suzan