container - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu container - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu

container

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzan

17 December 2007 | Oeganda, Kampala

De lang verwachte container zal niet voor de feestdagen ingeklaard kunnen worden;de autoriteiten houden nu behalve een siesta ook nog eens vakantie waardoor alles nog een tandje langzamer gaat.De prognose is dat de container de eerste of tweede week van Januari ingeklaard zal worden als alle betalingen gedaan zijn en de papieren kloppen.Afwachten dus.
De perikelen rond het djiggersprojekt beginnen vaste vorm te krijgen.Afgelopen woendag {12 december} hebben we een bezoek gebracht aan de school en zo veel mogelijk de maten voor schoeisel opgenomen .Er werd van de gelegenheid gebruik gemaakt om de aanwezige ouders wat advies te geven omtrent hygiene en de noodzaak om schoenen aan te schaffen.Iedereen was en is ervan overtuigd dat onze bedoelingen oprecht zijn en werkt voor de volle 100 procent mee om de missie tot een succes te maken.We gaan later vandaag{17 december}op pad om een begin te maken met de aankoop van schoenen.De voorhoede van onderhandelaars is reeds op weg gegaan want met muzungu's in de kijker zullen de prijzen omhoog schieten.We willen geen kat in de zak kopen dus hebben we een deskundige op schoenengebied bereid gevonden het voortouw te nemen en te beoordelen of de kwaliteit van het gebobene wel acceptabel is.De bedoeling is dat de verkoper een vette kluif voorgehouden wordt waardoor de prijs gunstig beinvloed zou kunnen worden.Dit ondankbare werk laten we graag aan een goedgebekte ugandees over,die verdient tenslotte ook nog een duit voor zijn bemiddeling.Thomas gaat voor de zekerheid mee om een onderlinge deal tussen adviseur en verkoper zo klein mogelijk te houden,je weet tenslotte maar nooit wanneer er andermans geld in het spel is.Hier komen we in een later stadium op terug,tot dan

• 17 December 2007 - 23:46

Jos:

jammer dat de container pas als jullie vertrokken zijn aankomt. het zou leuker geweest zijn als jullie erbij waren.maar hopelijk komt het al in jan.toch aan, gelet op de werkwijze aldaar. juist gehandeld om thomas mee te sturen. hoop dat jullie goede schoenen vinden voor een goede prijs, doei jos