De laaste dagen in Uganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu De laaste dagen in Uganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu

De laaste dagen in Uganda

Door: Suzan, Heidi en Annette

Blijf op de hoogte en volg Suzan

22 Oktober 2013 | Oeganda, Kampala

Donderdag 17-10-2013

We wilden vandaag eigenlijk naar Jinja gaan maar we hoorden tijdens ons ontbijt dat de ouders niet kwamen en dat het daarom voor ons geen nut heeft om helemaal daarheen te rijden. We zijn in plaats daarvan naar Kampala geweest om de eerste paar schoenen voor de Nsege Infant and Primary school uit te zoeken. Het waren er echt heel veel, maar we hebben er toch 75 uit kunnen halen. We zijn ook in Kampala wezen lunchen, we hebben weer een vertrouwde pizza op. We hebben weer rondgereden op een boda boda, dat blijft echt genieten elke keer. Lekker rondscheuren op een brommer door een drukke stad, echt aan te bevelen.

Vrijdag 18-10-2013

Na het ontbijt zijn we weer naar Kampala geweest om nog het een en ander te kopen op de creatieve markt, we hadden nog een aantal dingen in gedachten om mee te nemen naar huis. Daarna zijn we lekker wezen lunchen bij Bancafe, een mooie koffiezaak, waar het super mooi voor elkaar is. We wilden een beetje op tijd thuis zijn want we hadden ‘s avonds een feestje van een nichtje van Thomas in Entebbe, we blijven daar ook slapen. Na een uurtje of 1,5 waren we daar ook aangekomen, er waren al super veel mensen. Achteraf bleek dat ze allemaal op ons zaten te wachten, we moesten namelijk ook als eregasten vooraan zitten achter een speciale tafel. We hebben weer ‘local food’ gegeten en daarna moesten we ook de dans openen. We waren echt heel moe na dit hele gebeuren, we zijn daarom ook eerder naar bed gegaan. Ondanks de goede zorgen konden we maar moeilijk in slaap komen.

Zaterdag 19-10-2013

Nadat we toch vrij vroeg wakker waren geworden hebben we buiten in de zon thee gedronken en matoke gegeten. Na dit ontbijt zijn we naar een hotel in Entebbe gereden met een zwembad, je kon daar ook in het Victoriameer zwemmen. Het was echt heerlijk om even een dagje niks te hoeven doen, alleen maar te genieten en uit te rusten. Achteraf hadden we ons beter in moeten smeren J, maarja het was wel heel lekker weer.

Zondag 20-10-2013

Vandaag hebben we grotendeels ingepakt en met verschillende mensen gesproken, ons verblijf was immers bijna om. Het was wel fijn om te zien dat er toch nog een aantal mensen speciaal langskwamen om gedag te zeggen.

• 22 Oktober 2013 - 21:43

Wil Bronkhorst:

hoi suzan
    wat een ander leven he
    jij moet straks weer helemaal wennen
    tot maandag

• 25 Oktober 2013 - 19:44

Janneke Ong:

Hoi Suzan,
    Leuk dat je zo ijverig bent om alles te noteren, Ik geniet van de verhalen en probeer het hier voor te stellen
    hoe het daar is.
    tot ziens in Nederland,
    groetjes

• 27 Oktober 2013 - 15:47

Ineke Schmitz:

Dames het is bijna 1 week geleden dat jullie ons hebben laten meekijken in Oeganda.
    Suzan heb ik al gesproken, maar bij deze wil ik ook de andere dames hartelijk danken voor al datgene wat jullie voor ons op papier en beeld gezet hebben.
    Sterkte in Holland en geniet na van een fantastische reis.

groet Ineke