dag 16 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu dag 16 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Suzan Koningverander - WaarBenJij.nu

dag 16

Door: Suzan, Martin en hanneke

Blijf op de hoogte en volg Suzan

14 Oktober 2018 | Oeganda, Kampala

Vandaag rustig wakker geworden na een hele onrustige nacht. Wat kan het hier spoken zeg en dan bedoel ik regen en onweer, de ramen van onze slaapkamer hoorde je trillen.
Gelukkig (volgens zeggen) regent het hier nooit de hele dag. Rond het middaguur zijn we met de auto van Moses naar het dorpje Bulenga gereden. Hier staat de school waar Thomas op heeft gezeten. Dit is ook de plek van het ontstaan van de Bulenga dansers.
De dansgroep waarmee Thomas naar Nederland is gekomen en bij het gezin van Suze en Cecil die als gastouders diende terechtkwam. De school heeft door de Bulenga dansers (die geld verdiende met hun optredens) kunnen uitbreiden. Het is een middelbare school en ze hebben ook een LBO.
We hebben hier even rondgelopen en gekeken.

In het dorpje Bulenga hadden we nog even met Steven afgesproken, hij was daar met zijn dochtertje. Deze hebben we thuis afgezet en zijn doorgereden naar de verrassing voor Prossie, Martin en Hanneke. Het is een culturele avond met muziek en dans inclusief eten. We hebben een geweldige avond gehad, er werden dansen uitgevoerd uit verschillende streken. Dit alles werd begeleid door een verteller met veel humor. We hebben een heerlijke avond gehad.